top of page

btl.gov.il


לרגל יציאתי לעצמאות נכנסתי היום לאתר של הביטוח הלאומי, המוסד הארכאי במדינת ישראל עבר מטמורפוזה דיגיטלית. אמנם נדרשה ממני לא מעט סבלנות, אבל אחרי מהלך כפול של שליחת טופס וקבלת קוד הצלחתי להיכנס לאזור האישי, ואחרי שניה של נחת נפלה עלי הפתעה נוספת כשגיליתי שהאח הגדול תיעד ורשם את כל המקומות שהעסיקו אותי ב-40 שנות, החל מעבודת הקיץ שלי בגיל 15 בבנק איגוד ועד היום.

אני עוברת על הרשימה, ותחנות חיי והתעשרותי הזעירה חולפות כמו בסרט, וכל שורה ברשימה היא חלק במסע ההתבגרות שלי וים זיכרונות. השעון הדיגיטלי הראשון שנרכש בכל מה שהרווחתי בעבודת הקיץ המשמימה בבנק איגוד, השיעורים הפרטיים שלימדתי בתיכון עירוני ד' בתל אביב בחורף הקר של כיתה י"א, כשאנשי החינוך בעיריית תל אביב הקדימו את בנט והחליטו לממן שעורים פרטים במתמטיקה לכל מי שצריך. שנת השרות המדהימה והמעצימה באלוני הבשן. העבודה בעסק של קלמן רוזנבלט ושו"ת (אבא של מרים חברת ילדותי), קלמן שהיה ניצול שואה הקים עסק קטן ומצליח בדרום ת"א ב-10 אצבעות, כשהכניס בעל כורחו מחשב לעסק באתי לעזור, חברת פרן שנתנה לי הזדמנות לעבוד בתכנות תוך כדי הלימודים על "המחשב החדיש" PDP-11 שהושק באותה שנה, וכמובן ההשתלמות הראשונה על חשבון המעסיק בחברת דיגיטל בעמק הסיליקון המתפתח של הרצליה הרבה לפני שידענו מה זה עמק סיליקון, סטארט-אפ והי-טק....

הרבה שנים עברו, השותפים לנכסי בביטוח הלאומי נעלמו מזמן מחיי, אבל אין ספק שמקומות התעסוקה הראשונים האלה, המפגשים עם אנשים מחוץ לבועה המוכרת והמחשבים שנכנסו לשימוש מסיבי אי אז בתחילת שנות ה-80 השפיעו ועצבו את מסלול חיי, רובם ככולם הם חלק במסע שלי לעצמאות, פסיעות ראשונות בעולם של גדולים.

58 צפיות0 תגובות
bottom of page